zondag 30 juli 2017

Dag 9. Miami

Vandaag gaan we op pad naar Miami. We hebben ook hier een bus tour om alles gemakkelijk te kunnen bekijken.
We stellen de tomtoms in en in een klein uurtje rijden we de parkeergarage van Bayside Market in. Dat ging gelukkig allemaal gladjes. Ook de bus is zo gevonden en in no time zijn we op weg. We doen de red-loop door het centrum.
We stappen uit bij Wynwood, we gaan de beroemde kunstwerken bekijken; de Wynwood Walls.
Het zijn echt stuk voor stuk allemaal prachtige werken. We lopen rond tot we echt even de airco in moeten. We gaan de Wynwood Diner in en nemen daar nog een verlaat ontbijtje.
Ik neem vers fruit dat inderdaad echt heerlijk lekker vers is. De rest gaat voor de eggs en bacon :-)






















Als we weer wat afgekoeld zijn gaan we de hitte van de bus weer in. Het plan is naar Little Havanna te gaan maar het gaat me toch een potje regenen! Ik was met de jongens en pa al onderin de bus gaan zitten omdat ik met mijn vitiligo niet in de volle zon wilde zitten. Het begint met een paar druppels, maar zoals bekend in Florida, kan het van volle zon naar volle bak regen schieten in een minuutje :-)
Al snel komt iedereen als verzopen katjes naar beneden hahaha.
Helaas blijft het de hele route regenen dus laten Little Havanna maar aan ons voorbij gaan.

We stappen bij de Bayside Market weer uit, daar kunnen we overdekt wat tussen de winkeltjes struinen en een koffietje drinken. Daar zien we ook dat er vanavond een voetbal wedstrijd gespeeld zal worden. En de voetbalkenners zullen weten wie er moeten spelen bij een wedstrijd die El Classico  heet ;-)
Goh, hoe toevallig, vorig jaar in New York zagen we ook al alle spelers van Real Madrid uit hun spelersbus komen. Helaas zien we vandaag verder niemand, nouja, wij zouden ook werkelijk niemand herkennen, behalve misschien Ronaldo (al blijkt later dat die er nou net niet bij is) voetbalkenners die we zijn..



Inmiddels is het opgeklaard en staat de zon weer hoog aan de hemel. Lang leve Florida!
We stappen maar op de blauwe bus om een rondje Miami South Beach te doen. Met gevaar voor eigen leven zitten we weer bovenin de bus, de takken van de bomen klappen tegen de bus en helaas ook tegen mijn hoofd. Oke, klaar met de bus. Klaar met de hitte en de drukte.



We rijden het rondje uit, het zal er 's avonds vast veel leuker uitzien allemaal. Nu zien we alleen drukte en voelen zweet. We gaan lekker terug naar het hotel in het rustige Fort Lauderdale ;-)

We besluiten om op de terugweg een ijsje bij de DQ te nemen, zo'n lekkere cone in chocolade gedipt! Hmmm ik proef hem al bijna! Als we dan eindelijk bij de DQ zijn blijkt dat ze geen chocolade dip in het weekend te hebben??? WHAAAAT?? You must be kidding me! Nouja dan maar een soort van frappe mocha....Lichtelijk teleurgesteld terug naar het hotel.


Mike en Sem kunnen niet wachten om naar het strand te gaan, lekker zwemmen. Helemaal prima, ik ga lekker douchen en verder in mijn spannende boek.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten