zondag 23 juli 2017

Dag 2. Vertrek naar NY

Ondanks dat de bedden heerlijk liggen ben ik toch een paar keer wakker geweest....pff en als dan de wekker gaat dan ben je toch ineens heel diep in slaap.
Maar zoals altijd; als we mogen gaan vliegen is het opstaan om 04.45 uur geen probleem!
We douchen en kleden aan, doen de koffers weer dicht en zo staan we om 05.30 uur op de gang, ook de rest is klaar. We checken uit en wandelen naar de incheckbalies.
Het lijkt allemaal soepeltjes te gaan totdat er een mix-up is met de koffers, incheckdame heeft een foutje gemaakt door de namen te wisselen maar uiteindelijk krijgt ze het weer recht getrokken.
Duurt even, maar heeft als voordeel dat we geen rijen meer hebben bij de douane.
Na de gebruikelijke rondjes van eten en parfum kopen :-) mogen we al boarden.



Uiteraard worden Mike en ik eruit gehaald voor een grondige check. Ik mag al snel doorlopen, en Sem en ik zitten dan ook al even in het vliegtuig en Mike is er nog steeds niet...
Ik krijg het toch wel warm en zie ineens beelden van Mike die niet mee mag op de vlucht, afgevoerd wordt onder zware bewaking enzo... Bedenk me ook ineens dat hij alle handbagage heeft...
En dan eindelijk komt hij aangelopen; bleek dat hij werkelijk alles uit de handbagage heeft moeten halen; pennenetuitje moest open, de ereader moest uit zijn hoesje, map met papieren door de drugscan, werkelijk alles is gecheckt.


Nouja, goed, we zijn vertrokken. We kijken wat films, lezen wat, eten wat en dan na voor ons gevoel best een snelle vlucht, landen we plaatselijke NY tijd 11.00 uur.




Ook door alle douane en koffer-afhandelingen gaan we soepel en om 12.30 uur zitten we in onze taxi naar het hotel.
Net als wij vorig jaar kijkt iedereen zijn ogen uit onderweg. Het weer is prachtig zonnig en daardoor prachtig uitzicht op de skyline. Helemaal in onze nopjes!





We checken in; voor Pa en Ma had ik een update kunnen regelen en zij krijgen dan ook een prachtige hoek-kamer op de 20ste etage met uitzicht op Times Square. Wij krijgen de kamer 2 deuren verder en Cor en Bojoura krijgen dezelfde kamer op de 28ste verdieping. Allemaal zicht op Times Square want dat blijft prachtig. Ik kan uren kijken naar al die mensen en autos. Je hoort zo goed als niets op de kamer, alleen de echte harde sirenes.




Al snel gaan we op pad; Mike en Sem hadden de Nike winkel op hun To Do lijst staan, dus gaan wandelen we daarheen. Het is bloedheet en al snel bedenk ik me dat ik beter een luchtig jurkje had kunnen aandoen ipv warme legging...
We wandelen langs de eerste echte NY bezienswaardigheden zoals Rockefeller Center, lopen over Fifth Avenue met al zijn pracht en praal.
We komen aan bij de Trump Tower en waar we vorig jaar nog zo naar binnen mochten wandelen staat het nu vol secret service mensen, straat naast de Tower is compleet afgezet met roadblocks en alle wordt zwaar beveiligd. We mogen wel naar binnen maar de tassen moeten door de scanner en werkelijk overal staat beveiliging met serieuze wapens.



Helaas vinden de mannen niet wat ze zochten in de Nike winkel, dus wandelen we weer richting het hotel. Uiteraard moet er een broodje bij de Halal Guys gegeten worden, en het smaakt inderdaad weer heerlijk. "Hier heb ik een jaar op gewacht" zegt Mike  :-)


Bij het hotel terug gaat iedereen even chillen en opfrissen. We willen nog niet toegeven aan de vermoeidheid en als we dan ook weer fris gedoucht zijn lijken we de wereld weer aan te kunnen.
Pa niet, die blijft op de kamer, te moe.
Maar wij doen nog een rondje over Times Square, daar kijken we onze ogen weer uit, heerlijk.
Kijken her en der in een winkeltje. Als we weer buiten staan gaat het regenen, he bah daar hebben we geen zin in. We lopen terug naar het hotel, nemen nog snel een slice pizza om op de kamer op te eten.
Dan ga ik op bed hangen en voel de vermoeidheid toeslaan... ja tis gedaan, moet echt gaan slapen.
Gered tot 02.00 NL tijd...20.00 uur NY tijd :-)



3 opmerkingen:

  1. Ziet er weer gaaf uit allemaal�� en gelukkig mocht Mike toch mee��, kan me de stress helemaal voorstellen! Ik zei ook tegen Gunth misschien die baard even afscheren voor we naar Frankrijk gaan��. Maar nu lekker genieten en dat lukt wel zo te zien������

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. whoehahaha, ja die baard, Mike had beschaafd stoppelbaardje. Maar het trainingspak zal ook niet geholpen hebben :-)
      Zag er echt heel sneu uit trouwens; Mike en ik helemaal in de check en Sem alleen op een stoeltje wachten op zijn ouders hahaha

      Verwijderen
  2. Ohh wauw zo te lezen is het nu al weer een waanzinnig avontuur! Hele fijne vakantie! �� tot de volgende blog! ��

    BeantwoordenVerwijderen