zaterdag 29 juli 2017

Dag 8. Segway tour & Shoppen




Wederom een fijne nacht geslapen.
Gisteren op de terugweg ging trouwens de auto van Cor en Bojoura vreemd doen, stotteren/haperen, dus hebben zij contact opgenomen met Alamo en na wat telefoontjes heen en weer, komt er deze ochtend om 09.00 uur een nieuwe auto voorgereden.
Gelukkig maar, want nu kunnen we op tijd vertrekken naar onze Segway tour. Jaja, heel spannend, want zoals wel bekend is onze zoon heel sportief en pikt alle sportieve activiteiten snel op. Dit heeft hij zeker niet van zijn moeder of zijn tante Bojoura.
We krijgen eerst keurig de papieren om te tekenen; zeker geen verzekering, we mogen ze niet aanklagen en ze zijn zeker nergens verantwoordelijk voor. Oke, nou geen probleem, wat kan er nou ook helemaal gebeuren?

Na het instructie filmpje waarin verteld wordt hoe je moet opstappen, hoe hard je kunt gaan, hoe je zeker met 2 wielen tegelijkertijd door putjes en hobbeltjes moet gaan, krijg ik het warm...ohoh, als ik dit maar kan..

Sem mag als eerste op de Segway en rijdt uiteraard meteen weg, stuurt soepel alle kanten op en remt keurig voor de neus van onze gids. Sem krijgt de stempel "Mega Pro"
Dan gaat Cor; die gaat al iets minder soepel dan Sem maar ook hij rijdt zonder al teveel gestuntel meteen weg. Ook Levi doet hetzelfde.
Dan besluit ik maar als volgende te gaan, voor mijn zus (mocht ik haar zien vallen of stuntelen dan zou ik misschien niet meer durven)
Wonderbaarlijk genoeg stap ik zo op het ding en rij zo weg. Helemaal No Problemo! Nou wie had dat gedacht zeg? Mike zei later dat hij zeker niet anders gedacht had, alleen was het leuker geweest voor de filmpjes als ik iets sufs gedaan had. Natuurlijk...
Al met al heeft iedereen het na een paar test rondjes door en gaan we op weg. Uiteraard is het op de " echte" weg een stuk spannender dan op het binnenplaatsje van het verhuurbedrijf.
De gids neemt ons mee de brug over en zo het Hugh Taylor Birch park in. Prachtige route leggen we af, we zien krabben en een soort van enorme leguanen, maar ook belachelijke grote spinnen en veel ook! Gatver de gatver! Als een echte pro stuur ik mijn segway op hoge snelheid voorbij deze creepers.










Na een uurtje zit het segwayen erop, heel jammer want het was echt super leuk!
Maar nu gaan we shoppen en dat vinden we ook super leuk :-) We rijden naar de Sawgrass Mills mall en outlet. We gaan allemaal onze eigen weg, maar blijven elkaar telkens tegenkomen in verschillende winkels!
Wat een mega mall is dit toch zeg! Om 18.30 kunnen we niet meer, de voetjes doen pijn en de rook komt van de creditcard ;-)












We rijden terug naar het hotel en gaan nog snel even naar het strand. Even lekker afkoelen!
We eten nog wat en gaan dan moe maar voldaan terug naar de hotelkamer.

Het was weer een fantastische dag!





1 opmerking: