dinsdag 25 juli 2017

Dag 4. Top of the Rock & Lady Liberty

Lekker geslapen!
Maar er was wel even een dingetje vannacht. Zo rond 01.00 uur werden Mike en ik wakker (Sem niet, die slaapt overal doorheen) van enorme herrie op de gang. Na even geluisterd te hebben hoorden we dus dat er een "emergency" aan de hand was, het brandalarm ging af in het hotel.
Hmm...dat is niet zo best dacht ik, maar ik dacht ook dat de kans groot was dat er misschien een of andere lolbroek aan het brandalarm had gezeten. Mike heeft even door het kijkgaatje in de deur de situatie beoordeeld en ik heb even uit het raam gekeken en geroken; geen brandlucht te ruiken of vlammen te zien. Wel een grote brandweerwagen voor de deur. Oke.... tja... we wachten nog even. We zien wat mensen op de gangen lopen, mensen worden weer terug hun hotelkamer in gestuurd door het personeel.
Mike bedenkt dat we mogelijk met handdoeken in de badkamer kunnen gaan zitten als er echt stront aan de knikker zou zijn :-)
Tja, we hadden tenslotte net 9/11 bezocht; dat is toch een mindfucker wanneer dan het brandalarm af gaat in je hotel.
Maar goed, na nog wat gewacht te hebben werd er omgeroepen dat het een vals alarm bleek en dat ze very sorry waren voor het ongemak. Oke, weltrustuh dan weer.

Dus weer lekker verder geslapen tot 05.00 uur ofzo. Ik heb daarna het blog gemaakt en de fotos weer geordend. Rond 07.00 uur gaan Mike en Sem even vers fruit halen, die kunnen niet wachten om elke ochtend op Times Square te gaan kijken ;-)
Op dat zelfde moment komt mijn zus even langs in onze kamer; ze verteld dat ze met Pa net de grootste lol had gehad. Ze waren samen buiten even een sigaretje gaan roken, zoals elke ochtend, en terwijl ze naast het hotel stonden reed er een taxi tegen een enorme grote auto aan. De taxi bleek er toch niet langs te kunnen en had toch iets te ver doorgedrukt. Vervolgens is de kerel van de auto helemaal uit zijn plaat gegaan tegen het taxi mannetje dat wijselijk in zijn taxi bleef zitten met het raam op een kiertje :-)
Never a dull moment in NYC!

Nouja, de dag was dus begonnen! We besluiten om bij Juniors aan de overkant van ons hotel uitgebreid te gaan ontbijten. Het smaakt heerlijk! Helaas is het buiten wat zachtjes gaan regenen...hmm, de voorspellingen deze ochtend zijn niet oke. We besluiten om onze kaartjes voor Top of de Rock te verzetten naar 13.00 uur vanmiddag, hopelijk is het weer dan beter.

We gaan to die tijd met de bus de Uptown route doen, langs de Upper East en West side, Harlem en Central Park. Helaas is in de bus alleen nog bovenin plek, in de openlucht dus. Als we eenmaal zitten met onze hysterische ponchos gaat het alleen maar harder regenen.
We hebben enorme lol met de poncho's!
Maar uiteindelijk wint de regen het toch en kunnen we godzijdank na een paar haltes in het overdekte gedeelte in de bus zitten. Dan hoeven we alleen nog maar onze voeten omhoog te houden zodat het water dat telkens van achter naar voor in de bus golft niet in onze schoenen golft :-)
De slappe lach hebben we ervan gekregen!

Thank God is het zo goed als droog als weer uitstappen en het tijd is voor Top of the Rock.
We zijn in no time op de 70ste verdieping en genieten van de prachtige uitzichten. We doen weer de nodige foto sessies en hebben de grootste lol.

Aangezien het weer steeds beter lijkt te worden besluiten we meteen hierna de boottour te gaan doen. Dus hoppetee, weer in de bus, gelukkig maar een klein stukje, en mogen we om 16.30 uur op de boot naar het vrijheidsbeeld. Wederom prachtige uitzichten op de skyline. Dit gaat nooit vervelen!
Ook het uitzicht op het vrijheidsbeeld is weer zo machtig!

Hierna gaan we terug richting het hotel, we gaan allemaal even ons eigen weg; opfrissen, eten, souvenirwinkeltje etc. Om 21.00 uur spreken we weer af om samen naar de avond sessie van Top of de Rock te gaan. Het wordt uiteindelijk ietsjes eerder omdat er toch weer wat regen valt, en we bang zijn dat het harder gaat regenen of onweren. Eenmaal weer boven is het prachtig; de stad helemaal verlicht; prachtig!

Hierna zijn we echt gesloopt. Ik kan alleen nog maar aan mijn heerlijke bed denken..
Snel terug naar het hotel.

1. Wat is ny toch heerlijk en zo te zien hebben jullie veel lol met zijn allen!