zondag 6 augustus 2017

Dag 16. Universal Studio's

Pfff, de wekker gaat gewoon af...eh bah...
Altijd vroeg wakker maar vandaag niet...
Langzaam bijtrekken voor mij, ik maak even het blog van gisteren af en kom zo langzaam op gang voor vandaag.

Vandaag naar de Studio's, we rijden om 08.00 uur weg en zijn dan mooi op tijd bij de ingang als het park om 09.00 uur open gaat. Het is (nog) niet druk en kunnen dan ook meteen in de Rip Ride Rockit achtbaan. De gaat recht omhoog en voor mijn gevoel ook recht naar beneden :-) Super leuke achtbaan, waar Sem en Levi nog nooit in geweest waren (eerst waren ze te klein, toen een keer dat de achtbaan kapot was etc) Ze vinden hem "vet".





Dan lopen we door naar de nieuwe attractie van Jimmy Fallon "Race through New York" Wat een leuke 3D attractie is dat zeg! Helemaal leuk dat we natuurlijk 2 weken geleden echt in NY waren en alles in het echt gezien hebben. En ik ben een echte Jimmy fan he :-)



Hierna meteen door naar de Transformers; ook helemaal leuk. Heerlijk dat we overal zo door kunnen lopen.
Dan is het tijd voor een bakkie koffie, of frappuccino :-) met iets lekkers. Bij Starbucks op het hoekje op weg naar de Mummy gaan we even zitten. De zon schijnt al flink en de temperatuur loopt goed op.








Dan naar de Mummy, hier gaat Ma niet mee in, is teveel achtbaan, dus parkeren we haar met alle tassen op een bankje onder een boom. Ook deze attractie kunnen we zo in lopen en meteen in het karretje stappen, heel fijn! De jongens kunnen zich deze achtbaan niet meer zo goed herinneren, maar vinden hem leuk.

Hierna komen we bij het voor ons nieuwe Harry Potter gedeelte; Diagon Alley. Wat prachtig gemaakt allemaal! Echt heel gaaf! We doen de Escape from Gringotts attractie, eerst zonder ma zodat we kunnen ervaren wat het is.  Zo gaaf; een 3D ride met een beetje achtbaan. Dus daarna nog een keer erin maar nu met Ma. Dit moet ze zien, echt zooo mooi!
Als we er dan voor de 2de keer inzitten stopt ons karretje halverwege de baan... lichten gaan aan... er wordt omgeroepen dat er en storing is...Ja duh...
We maken nog wat selfies terwijl we wachten totdat we weer terug rijden naar de ingang.
Gelukkig is de storing zo verholpen en mogen we meteen nog een keer, we krijgen een soort back stage route terug naar de instap-plaats en gaan dan voor de 3de keer in de karretjes :-)
Dit rondje gaat ie helemaal goed en ook Ma vindt deze attractie helemaal gaaf!

We wandelen nog wat rond in Harrys wereld, Sem en Lei kopen alle twee nog een magic-wand, mooi souvenirtje!












Dan door naar Men in Black; golden oldie attractie voor ons, maar blijft leuk. Eindelijk win ik een keertje in deze schiet-attracie. Sem, Levi en Mike vermoeden dat het karretje niet goed werkte of dat ik vals heb gespeeld. Whatever, ik was gewoon goed!



Nu hebben we echt honger gekregen! Een hamburger willen we! We lopen door het Simpson gedeelte naar Krusty Burger. Zooo dat gaat er prima in! Ook even lekker in de airco, komen we helemaal van bij.
We kunnen er weer tegen dus doen we meteen de 3D ride van de Simpsons. Ook een golden oldie voor ons, maar nog steeds erg leuk.




Dan nemen we de Hogwarts Express trein naar het andere Universal park Island of Adventure. Ook deze trein is helemaal leuk doordat het lijkt alsof je samen met Harry Potter naar Hogsmeade gaat.
We stappen dus uit in het andere park, maar dit hebben we van de week al gedaan en het ging ons nu alleen om de trein-ervaring.








Het is bloedheet inmiddels en de voeten zijn errug moe, dus lopen we naar de uitgang en gaan we terug naar de villa. We willen zwemmen!
Totaal gesloopt komen we weer thuis waar Mike en Sem meteen in het zwembad plonzen. Ik ga op het randje zitten en laat mijn voeten in het zwembad zakken, er komt nog net een stoom vanaf zo vreselijk warm waren ze.

Ik ga lekker lezen en de mannen vermaken zich in het zwembad. Pa en Ma gaan eten bij Denny's. Cor, Bojoura en Levi zijn inmiddels ook thuis. Iedereen rommelt wat aan. Dan barst het onweer los. Ik kan daar echt van genieten, maar alleen als ik lekker veilig thuis zit.



Wij gaan nog even naar de Walmart voor wat huishoudelijke dingetjes. Daarna ben ik zo moe, val bijna om. Lekker naar bed.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten